piątek, 4 października 2013

Black

W środę byłam u ortodonty. Kompletnie nie miałam pomysłu na gumki i wybrałam czarne. Wyglądają fajnie ;) Ortodonta wygiął mi trochę łuk przy prawej jedynce, żeby była długości lewej. Zdjęcia robiłam dzień po wizycie i jedynka jest już trochę niżej ;)




Dodatkowo dostałam wyciągi. Są to jakie gumki, które zaczepia się o zamki. Celem jest prawidłowy zgryz. 


Muszę zaczepiać jedną gumkę o wszystkie trójki. Jest to dosyć niewygodne, bo można otworzyć buzię tylko na kilka centymetrów... Na szczęście mam w nich tylko spać. No może nie "tylko". Po pierwszej nocy obudziłam się z bólem. I powiem Wam, że to nie był taki delikatny ból. Było tak jak po założeniu aparatu, a może nawet gorzej. Ale po mniej więcej godzinie całkowicie przeszło. Myślę sobie: "kolejnego dnia będzie lepiej". Nie było. Ciekawe czy będzie tak codziennie przez najbliższy miesiąc...


___________

Następna wizyta prawdopodobnie 30 października. 

___________


Ponieważ moje leczenie powoli dobiega końca, chciałam stworzyć post z najczęściej zadawanymi pytaniami. I tu mam do Was prośbę. Jeśli ktoś ma pomysł na jakie pytania odpowiedzi mam zamieścić w tym poście, niech napisze w komentarzu zaczynającym się od słowa "FAQ". Z góry dziękuję ;)


111 komentarzy:

  1. FAQ.
    Pytanie nr.1 Jakie gumki są najbardziej praktyczne i ładne? nr.2 Jak długo boli po założeniu?
    Ładne! Moja koleżanka miała takie i widziałem w "realu" bardzo ładne!
    Sama nie wiem kiedy czas z tobą tak szybko zleciał :) U mnie zraz "stuknie" szósty miesiąc aparaciku, a u ciebie końcówka :) Czekam na następny post! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. FAQ.
    Mam miec ząłożony aparat stały 22 listopada :) Bardzo się cieszę i nie mogę się już doczekać. Mimo trochę jest trochę stresik i przestrach :)
    Czy bardzo trudna jest higiena aparatu?
    Jak długo trwa jego założenie?
    Czego nie będę mogła jeść po założeniu aparatu?

    Z niecierpliwością czekam na następny post :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie to wygląda! Też o tym kolorze myślałam, ale bałam się troszkę, jak to będzie wyglądać. Może na drugiej wizycie sobie też wezmę kolor czarny.
    Mi również ortodontka dała wyciągi (26 września), muszę je nosić parę godzin dziennie.

    FAQ.
    Czy można spać w tych wyciągach? Bo ja się boje, że w nocy, gdy będę spać to się to urwie albo coś i to połknę i wtedy mogę się udławić... hahaha :D

    Pozdrawiam Klaudia!
    //www.jeden-swiat-dwoch-dziewczyn.blogspot.com
    //www.aparat-staly.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie leci 7 miesiąc - jestem z Tobą o początku mojej przygody z drucikami ;D Bardzo ładnie się prezentują czarne *.* Cieszę, się że tak szybko Ci zleciało... ;D już masz wyciągi- to oznacza końcówkę ;D ;P ;(

    FAQ
    1. Jak często są wizyty po założeniu aparatu?
    2. Co jest niezbędne w higienie podczas noszenia aparatu?
    3. Czy wyciągi czuć podczas użytkowania? czy są one widoczne?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale blog ;PP fajny :D Tak wchodzę na tą stronę i myślę sobie, że fajnie pasuje ten czarny. ;D Że te zdjęcia z czarnymi ligaturkami fajnie pasują do tego blado różowego tła ;D XD Ale serio fajnie, fajnie :D ładniutki blog *.*

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam czarny! Z chęcią sama bym sobie takie założyła.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam czytać Twojego bloga :) jednak wcześniej chyba więcej tutaj pisałaś. Jeszcze przed założeniem aparatu tu wchodziłam i czytałam jak to było w Twoim przypadku. Aparat mam już ponad 7 miesięcy, nie wiem kiedy to minęło. Na szczęście bardzo go lubię i na obecną chwilę nie chciałabym jeszcze go zdjąć :). Z niecierpliwością czekam na kolejny post. Masz już idealne ząbki! :*
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więcej? Wiesz, czasem po prostu nie mam o czym napisać... Ja po 7 miesiącu też nie chciałam zdejmować. Ale teraz już nie mam pomysłów na gumki i trochę mi się znudził...

      Usuń
    2. Wydaję mi się, że niedługo też mi się już znudzi. A na gumki teraz też już nie mam pomysłów - moja orto też nie ma za dużego wyboru..

      Usuń
  8. czym robisz zdjęcia, że tak ładnie oddają kolor gumek? jakim modelem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aparatem samsung WB150S. Ale nie zawsze oddaje idealne kolory...

      Usuń
  9. FAQ.
    1.Co zrobić jeśli odpadł mi zamek ?
    2.Czy aparat zmienia rysy twarzy czy kształt szczęki ?

    Bardzo ładne już masz ząbki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. FAQ.
    Ile czasu u ciebie mineło od pierwszej wizyty do tej kiedy zalozyli ci już aparat?

    OdpowiedzUsuń
  11. FAQ.
    Po co są wyciągi?
    Jak długo zakłada się aparat u orto?

    OdpowiedzUsuń
  12. O.o Piękne ząbki! :) Pamiętam twój początek :D Piękne :**

    OdpowiedzUsuń
  13. FAQ.
    1.Czy będziesz wchodzić na bloga jak zdejmą Ci aparat?
    2.Co ortodonta robi na 2 wizycie?
    3.Jaki kolor gumek za pierwszym razem do aparatu ?

    OdpowiedzUsuń
  14. Niestety nie będzie lepiej. Wiem, że Cię nie pocieszyłam, ale też je mam, ale trochę mniejsze. W nocy się budzę i zdejmuję odruchowo, bo tak boli :P
    Ale cóż, może u Ciebie będzie inaczej. Daj znać ;)

    ~Julia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ej wiecie może co to są "wyciągi trzeciego stopnia", czy coś takiego?? mam niby je mieć ale nie mam pojęcia co to!?! XD

      Usuń
    2. Jest lepiej. Bolało jakieś 3-4 dni, a potem już minimalnie :)

      Usuń
    3. mnie już drugi tydzień boli :D

      ~Julia

      Usuń
  15. FAQ
    za tydzień będę mieć zakładany aparat i chciałabym przed tym tego samego dnia pójść na piaskowanie zębów, czytałam, że Ty też miałaś, mogłabyś dokładnie opisać jak to wyglądało, co Ci robili i ile to trwało? ;)

    napisałam to FAQ jak prosiłaś, ale byłabym wdzięczna, dostać odpowiedź jak najszybciej, ponieważ w środę będę mieć zakładane seperatory i wtedy chcę się umówić na to piaskowanie, ale chcę wiedzieć jak to jest najpierw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha z FAQ chodziło o to, że nie odpowiadam w komentarzu, tylko wrzucę kiedyś posta z najczęściej zadawanymi pytaniami ;)

      Szczerze mówią ciężko opisać jak to wygląda. To jest taki smakowy piasek, którym pod ciśnieniem czyści się zęby. Trwa to kilka minut, no może kilkanaście (nie wiem). Może poszukaj jeszcze czegoś w internecie, bo naprawdę nie umiem opowiedzieć...

      Usuń
  16. Mieliście może łańcuszek kolorowy (gumowy)? co sądzicie o nim, czy ładniejszy od zwykłych gumeczek? wiem, że łańcuszek jest do zamykania szpar ;) ale też wydaje mi się że przy nim zęby wyglądają na równe XD :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się łańcuszek nie podoba i na szczęście jeszcze nie miałam :D

      Usuń
  17. Po nowym roku będe miała aparat. Chciałabym już go mieć !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też miałam tak jak Ty... to czekanie mnie dobijało ale powiem Ci, że czas szybko leci :D! Aparat noszę już 8 miesięcy ;) a wdaje się, że tak nie dawno mi go założyli ;D
      Pozdrawiam i powodzenia! :D

      Usuń
    2. Masz rację,czas bardzo szybko leci :)

      Usuń
  18. FAQ.
    co ile są wizyty po 7 miesiącu?
    około, którego miesiąca dostałaś wyciągi? :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przejrzałam Twój blog od deski do deski i stwierdzam, że jesteś mega pozytywną osobą :) W piątek zakładam aparat i już nie mogę się doczekać, ciągle myślę o kolorze gumek i nie mogę się zdecydować :) Niestety mam dużą gorszą wadę niż Ty miałaś, chociaż układ jeden trójki taki sam i niestety musiałam pozbyć się zębów (jak na razie usunięte są dwa z góry, dół czeka na swoją kolej)! Zapraszam na mojego bloga, gdzie będą się pojawiać m.in. posty o aparacie: www.maratovelove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja polecam na pierwszy raz niebieskie lub błękitne :)

      Usuń
    2. tak, jeśli zależy Ci na rzucającym się w oczy kolorze to na pewno niebieski czy mięta!
      Jeśli wolałabyś coś łagodniejszego na dobry początek to blado różowe (osobiście nie podobają mi się xd) lub koralowe czy brzoskwiniowe ;)
      Osobiście stawiam na miętę!! i niebieski ;D

      Usuń
    3. właśnie chyba zacznę od czegoś jasnego i zobaczę jak to będzie wyglądać :) dzięki wielkie za radę! :)

      Usuń
    4. nie ma sprawy :) napisz jak wybierzesz kolor :D

      Usuń
    5. wszystko będzie opisane w poście na moim blogu, więc przy okazji na niego zapraszam (link podany w pierwszym komentarzu) ;)

      Usuń
    6. Aaaa luzik, wpadne :)

      Usuń
    7. wow, dzięki ;) Jak chcesz mniej widoczne gumki to weź jakiś bardziej pastelowy kolor, np. jasnoróżowy albo błękitny.

      Usuń
  20. FAQ
    W którymś poscie napisałaś że koleżanki śmiały się z twojego sposobu zamykania ust. Dlaczego ? ;D

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy twoi znajomi wiedzą,że prowadzisz blog ? Co o tym myślą ?

    OdpowiedzUsuń
  22. Jutro jadę do ortodonty i nie wiem jaki kolor gumek wybrać. Chciałam jednokolorowe i żeby nie były jakieś bardzo widoczne jak np. czarny. Pomóżcie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeby nie były bardzo widoczne to weź koralowe lub blado różowe :)

      Usuń
    2. ja już po i na początek wzięłam szare, żeby właśnie nie było widać ;)

      Usuń
    3. aa to spoko ;D osobiście nie szaleje z szarymi ;) po co ukrywać aparat :P

      Usuń
    4. Niestety już po czasie. Ale mniej widoczne są bardziej pastelowe kolory.

      Usuń
    5. Ha zaszalałam! Wzięłam ciemny metaliczny różowy :) Jest świetny. Na prawdę polecam :)

      Usuń
    6. o.O mój ortodonta takich nie ma...

      Usuń
    7. Metaliczną są śliczne! jeszcze miała fioletowe.

      Usuń
    8. http://imageshack.us/photo/my-images/542/lflt.jpg/
      W rzeczywistości są dużo ładniejsze ! :)

      Usuń
  23. Dlaczego na początku nie mialas zamków na dwójkach ? ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo najpierw musiałam obniżyć trójki. Widocznie z zamkami na dwójkach było to niemożliwe...

      Usuń
  24. 3 grudnia będe miała 1 wizytę. Czy zdąrze przed nowym rokiem mieć aparat ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeżeli na pierwszej wizycie będziesz miała ze sobą zdjęcie rentgenowskie zębów i boczne głowy i nie będzie przeciwwskazań to ortodonta/ka zrobi Ci na pierwszej bądź drugiej wizycie wyciski, to wtedy umówi się z Tobą na seperację (gumki nakładane na ostatnie zęby) i na kolejnej założy aparat, wtedy myślę, że się wyrobisz, ale to zależy też jak Twój/Twoja ortodontka pracuję, czy wiele ludzi do niej przychodzi i święta będą, więc może mieć urlop

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. ja nie miałam żadnych separatorów zakładanych i nic mi o tym ortodonta nie wspominał :) czy to możliwe, że nie każdy ma je zakładane, bo są różne modele aparatów metalowych?

      Usuń
    4. to możliwe, że nie miałaś separacji, Ja też nie miałam... Dla nas lepiej bo nie męczysz się z tym bólem i nie mamy pierścieni ;) Znaczy w twoim przypadku nie masz pierścieni pewnie :D Ja od pewnego czadu mam ale to od hyrax'a więc nie należą do aparatu zwykłego- metalowego ;) w tym normalnym mam rurki na szóstkach ;)

      Usuń
    5. Wszystko zależy od ilości pacjentów, kiedy zrobisz rentgen itd. Ale prawdę mówiąc to trochę wątpię, bo to nie jest dużo czasu.

      Usuń
    6. Ja miałam separatory, ale okazały się niekonieczne. To zależy od tego czy ostatni zamek to pierścień czy tzn. rurka ;)

      Usuń
    7. Ortodonta na początku mówił mi, że po pół roku będę mieć jakieś śrubeczki takie malutkie wkręcane w dziąsło przy szóstkach i tam coś zahaczy, wtedy zęby z przodu będą ciągnięte do tyłu a z tyłu trochę do przodu, aby nie było żadnych przerw między zębami :)

      Usuń
  25. czy po założeniu aparatu, należy odczekać jakiś czas, czy normalnie można spożywać alkohol i palić papierosy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu czekać? XD sądzę, że papierosy normalnie można a alkohol to nie wiem. Chyba nie ma takich zakazów XD
      Ale lepiej uważać. Bo jak cos Ci odpadnie i orto zapyta się czemu odpadło to co powiesz? "Opijałem/am nowy sprzęt na zębach" ? XD hahah. Pozdro ;)

      Usuń
    2. Jak to powiedział mój ortodonta "Nie będziesz mogła jeść, bo będą bolały cię zęby. Ale alkohol pić możesz" xd

      Usuń
    3. hahahaha dobry ortodonta :D

      Usuń
    4. a jak mnie nie bolą tzn, że parat NIE DZIAŁA[?] typowo zęby mnie nie bolą, boli mnie tylko to do czego aparat jest przypomocowany bo wbija mi się w język i łuk, bo na 4 nie mam zamka gdyż będę mieć wyrywaną..

      Usuń
    5. Nie. Ludzie różnie reagują na aparat, jedni nie mogą wytrzymać z bólu, innych nie boli prawie wcale.

      Usuń
    6. to całe szczęście, bo już się bałam jednak wolałabym chyba, żeby bolały mnie bardziej zęby niż to co przeżywam zwłaszcza po przebudzeniu, eh jakoś wytrzymam. zapytam jeszcze ortodontki jak pójdę na wizytę 18 listopada dopiero ;(

      Usuń
  26. ja mam zakładany jutro, nie mogę się doczekać, mimo, że wiem jaki to będzie ból, z seperatorami dałam radę, więc i z tym również dam, chociaż wiem, że będzie gorzej, ale przejdę przez to, wszystko dla pięknego uśmiechu! ;))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mialam zakladany aparat to orto powiedziala mi ze separatory bardziej bola niz aparat i to prawda.

      Usuń
    2. Osobiście potwierdzam, ale w zalezności od przypadku.

      Wyrwane zęby stałe - bolały bardziej niż separatory.
      Teraz gumki pomiędzy dziurami bolały równiez znacznie bardziej niż separatory...
      Tak więc zalezy od planu leczenia...

      Usuń
    3. Eeee, nie martw się ;) separatory to maskara a z aparatem spoko :) może początek trochę nie za fajny ale później nawet nie będziesz czuła, że masz metal na zębach XD :D

      Usuń
    4. Mnie separatory nie bolały bardziej od aparatu... Ale były wkurzające xd

      Usuń
  27. Cześć. 21 listopada,mam wizytę kontrolną. Wcześniej,moja orto powiedziała,mi,że będę miała zakładane jakieś sprężynki. (NIE WYCIĄGI!) Wiesz może,co to jest,do czego to służy, i ile się to nosi?

    P.S Prosiłabym o szybką odpowiedź. Z góry dzięki. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nosiłam sprężynki ale u mnie mogło być to coś innego niż ty masz mieć bo z tego co wiem to różnie określane są sprężynki ;)
      to były takie malutkie sprężynki założone na łuku, które rozpychały mi zęby ;) w sensie chodzi mi o to, że orto założyła te sprężynki na drut, włożyła drut na zamki i potem założyła ligaturki ;)

      Usuń
    2. Pewnie chodzi o coś takiego: http://www.dolphinimaging.com/aquariumimages/forsusdirectap_big.jpg lub http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS-h-MriLpDNhOE_k2ZBLZ-PfdLKmO2O1bvCXTG4hwC45YAHdet ... Ale ja takowych nie miałam, więc nie jestem w stanie pomóc.

      Usuń
    3. Właśnie chodziło mi o te sprężynki drugie, które pokazała Ania w linku ;) miałam identyczne ;)

      Usuń
    4. Ja takie mam. Chodzi o to aby między zębami zrobiła się przerwa.

      Usuń
  28. Przykład sprężynek (moja historia), zdjęcie np. pierwsze od góry ;P

    -> 1 sposób- doprowadź wzór funkcji do postaci ogólnej, a następnie do postaci kanonicznej.
    2 sposób wyznacz równanie osi symetrii wykresu funkcji oraz współrzędne wierzchołka paraboli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co to? matematyka? XD

      Usuń
    2. Nie to się skopiowało co potrzeba - tsa - na dodatek rozszerzona ;P - Przeepraszam : >

      O ten link chodziło:
      -> http://orto-aparat.blogspot.com/

      Usuń
    3. hahahaha :D spoczko :)

      Usuń
  29. Właśnie,mi te sprężynki mają rozpychac górne podniebienie,bo mam za wąskie. Ale dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem ogólnie że nie boli za bardzo : )

      Usuń
  30. FAQ
    Jaki kolor ligatur najlepiej wybrać?

    OdpowiedzUsuń
  31. ej gdzie mam kupić ten wosk, jak w dwóch aptekach byłam i one takie wtf?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie w aptekach też nie ma XD haha xD u Orto kupisz albo dostaniesz za darmo ;P

      Usuń
  32. właśnie nie dostałam, ale się spytam, tylko nie wiem czy wytrzymam te ponad 2 tyg xd

    OdpowiedzUsuń
  33. po jakim czasie można znów jeść wszystko?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A możesz jeść wszystko w każdym czasie, oczywiście jak dasz radę bo czasem zęby mocno bolą :D Tylko chodzi o to, żeby twarde rzeczy rozdrabniać, lepkie i gumowe najlepiej nie jeść ale wiadomo, że i tak to sie je... Ja jem wszystko ;)

      Usuń
    2. To nie jest tak, że na początku nie możesz jeść a potem już tak. Wszystko zależy od tego, jak bardzo bolą Cię zęby.

      Ja jem teraz prawie wszystko (nie jem naprawdę twardych rzeczy i takich, które mogą przykleić się do aparatu).

      Usuń
  34. nom też jem wszystko, bo nie bolą mnie i boję się, że coś będzie przez to nie tak, ale jak nie to spoko ;d

    OdpowiedzUsuń
  35. A miałaś już może wizytę. Pisałaś że masz 30 października a ja już nie mogę się doczekać nowej notki :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Mam pytanie czy nosisz ze sobą wciąż szczoteczkę nawet tam na zajęcia jakieś ? Na wyjazd czy na odwiedziny ? Musisz co chwile po jedzeniu iść myć zęby ? :) Może też to zaliczyć się do FAQ :]
    No ja też chcę , abyś napisała o tej swej wizycie bo miała być 30 października, mam nadzieje , że szybko napiszesz jak i odpiszesz c:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie. Biorę tylko jak wyjeżdżam na kilka dni, ale to chyba nic dziwnego.

      Usuń
  37. Za ile będzie notatk ??

    OdpowiedzUsuń
  38. Jakie masz teraz gumki ?

    OdpowiedzUsuń
  39. Witam niewiem czy jeszcze ten blog aktualny ale mam pytanie Jak ty to robisz ze masz takie bialutkie zeby przy aparacie? ? ? ja swój aparat mam juz ponad rok i moje zeby sa zółte i z kamieniem a myje je co 2 godziny i po każdym posiłku :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może wybierz inny kolor ligaturek. Polecam bordowy i błękitny. :)

      Usuń
    2. Myłam zęby pastą wybielającą.

      Usuń
  40. Hej,
    zagląda tu ktoś jeszcze? Mam straszny problem z wyciągami (zaczepione na 7dół, 3dół, 3góra) Po 2h noszenia mam poranione policzki i wargę spuchniętą jak po botoksie. Odczekam kilka dni i znowu próbuje i jest tak samo. Powinnam je nosić cały czas, ale to niemożliwe. Jak zgłosiłam to ortodontce to dała mi lżejsze gumki. Miał ktoś taki problem z wyciągami?

    Pozdrawiam,
    Justyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, ja nigdy tak nie miałam. Wyciągi właściwie wcale mi nie podrażniały policzków. A jak jest po tych lżejszych gumkach?

      Usuń
    2. Hej, tak lżejsze że podrażniają niestety.. Ania96 a znasz jakiś preparat do smarowania na takie podrażnienia, gojenia ran ?

      Pzdr, Justyna

      Usuń
  41. 22 year-old Data Coordiator Ferdinande Wyre, hailing from Earlton enjoys watching movies like Tattooed Life (Irezumi ichidai) and Beekeeping. Took a trip to Historic Centre (Old Town) of Tallinn and drives a Ferrari 250 LWB California Spider Competizione. zobacz tutaj

    OdpowiedzUsuń