wtorek, 5 listopada 2013

Niebieskie

[post z opóźnieniem]

30 października byłam u ortodonty. Wybrałam niebieskie gumki (nie granatowe, nie błękitne - po prostu niebieskie). Są mocno widoczne, chyba najbardziej z tych wszystkich, które miałam...

Ortodonta chce mi obniżyć górne jedynki i dwójki (wszystkie), żeby bardziej zachodziły na dolne zęby. Nie wiem jaki będzie tego efekt, ale jeśli nie będzie mi się podobał, to można wrócić do poprzedniego stanu.
Na razie nie muszę nosić wyciągów. Swoją drogą bolały mnie po nich zęby tylko kilka dni, a potem przestało :)



Jak widać na zdjęciach moje jedynki zrównały się długością. Gdyby bardziej się przyjrzeć pewnie jest już efekt wygięcia łuku w celu obniżenia tych czterech zębów. 



Aparat będę miała zdjęty najwcześniej na wiosnę. Leczenie już prawie się zakończyło, ale zęby muszą się stabilizować, żeby po zdjęciu drucików wada nie powróciła. Nie wiem, czy jest to dobra, czy zła wiadomość, ale nie mam już pomysłów na gumki...

______________

Kolejna wizyta w grudniu, lecz nie wiem kiedy dokładnie. 

42 komentarze:

  1. Ooo! Dziękuje Ci za te zdjęcia. Już wiem jakie chce następny kolor gumek. Do tej pory ciągle wybierałam odcienie różu i fioletu. 3 miesiące pod rząd szczęka w tym samym niemal kolorze... Już mam dość :P
    Teraz przerzucę się na niebieskości :D Niby tyle jest tych kolorów u ortodonty, ale zawsze gdy siedzę na fotelu i mam je przed nosem to TOTALNE OMOTANIE i nie wiem co wybrać, więc biorę pierwsze z brzegu. Haha, ciężkie życie aparatek :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja już się nie mogę doczekać, kiedy będę mieć proste ząbki, już jest różnica i to duża, ale przede mną jeszcze długa, długa droga. Nie mogę się doczekać, kiedy zniknie moja szpara między jedynkami. A kolorek swoją drogą cudny! Uwielbiam niebieski!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładny kolorek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kiedy notka z FAQ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy ktoś mi powie co ortodonta robi na drugiej wizycie. Zrobił wyciski oddałam zdięcia rtg

      Usuń
    2. przedstawi Ci plan leczenia i na trzeciej wizycie zwykle zakłada aparat. :D
      Powodzenia! ;*

      Usuń
    3. albo każe Ci usunąć cztery zęby jak w moim przypadku :D

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej.
    Również mam aparat, od marca. Na razie tylko górny łuk, ale myślę, że po nowym roku założę też dół.
    Zaglądam na Twój blog, aby podziwiać postępy i przyznam szczerze, że są bardzo widoczne i motywujące :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Co to znaczy przymiarka aparatu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zalezy o jaki aparat Ci chodzi, Ja mialam zakladany aparat na podniebienie to miałam przymiarke... czyli takie zalozenie aparatu bez kleju cementu. Poprostu zlozyli mi pierscienie razem z hyraxem bo to taki aparat w calosci.

      Usuń
  8. Czy ktoś z was ma/miał aparat typu hyrax. Niech powie mi o co z tym chodzi. Czy wakładanie boli ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze się składa bo Ja mam hyrax'a :D
      Nie wiem co konkretnie chcesz wiedziec ale może zacznę od początku:
      Zakładanie tego aparatu mnie akurat bolało ale duzo osob mowi ze nie boli. Nwm moze ja jestem wyjątkiem.
      Od razu po założeniu i zastygnięciu cementu, przepłukalam wodą i spróbowałam cos powiedziec... no masakra bo mówiłam jakby z akcentem angielskim ale nie bylo to fajne. Cięzko się mowi i sline ciezko przelknąc! Ciagle tak tą slone 'wciągam' i to nie jest fajne. Z czasem sie przyzwyczailam i zesliną mi szlo lepiej :D a mowienie poprawia sie z dnia na ddzień.

      Jesli chodzi o wygode to oczywiscie na poczatku ciezko bo ta sruba napiera na jezyk ale idzie sie szybko przyzwyczaic ;)
      Aparatu hyrax nie widac podczas usmiechu ale moga byc widoczne pieracienie lecz nie jest źle ;)

      Rozkręcałam go codziennie wieczorem az orto powiedziala mi ze mam przestac roKrecac, w sumie wyszlo mi 16 rozkrecen. Po 11 rozkreceniach mialam szpare miedzy jedynkami ale póżniej mi sie zeszla bo nosze jeszcze zwykly aparat na górny łuk. :D

      Samo rozkrecanie nic nie boli tylko czuć takie napieranie, szybko to przechodzi.

      Najgorzej jest z jedzniem bo wszystko wchodzi miedzy srubę a podniebinie, przez co czasem prawie sie zadławilam. Xd

      Jak chcesz o cos pytac to pisz! Ja bardzo chetnie pomoge

      Usuń
    2. A czy ta szpara była duża i czy poszłaś do szkoły w następny dzień ?

      Usuń
    3. Szpara była dość widoczna, była taka ze moglam wlozyć tam kabel od sluchawek do telefonu albo np. Linijke tak odwróconą oczywiscie (taka grubość linijki) - to tak w przybliżeniu zebyś wiedziala mniej wiecej jaka byla ta szpara.
      A nastepnego dnia poszlam do szkoly ale tylko po to zeby nie opuszczac dnia tym bardziej ze to byl tylko jeden dzien bo zakladali mi hyrax'a w czwartek a wiec tylko piatek mi został.
      Lecz gdy bylam u ortodonty to mowiłam, że nie pójde do szkoly... pozniej zdecydowalam ze dam rade tylko glupio mi bylo potem coś mówic... a jeszcze pech bo pani mi na polskim kazala czytac na glos, bylo minęlo.

      W razie czegoś służę pomocą, pisz pisz. Ja na wszystko odpowiem :)

      Usuń
    4. Jeszcze co mnie najbardziej denerwuje to, że noszę aparat już prawie 3 miesiące a nadal nie mówię poprawnie, nie mogę wymówić końcowek slów ktore są z literą "i". Np. Mrówki. No ale slowo - gimnazjum też nie mówię poprawnie. Wcześniej zamast mowic "kiedy" mowilam "kedy".
      A jedzenie wciąz plącze sie wszędzie, ostatnio prawie sie obiadem udlawilam bo cos mi zostalo na srubie a ja to tak jakby 'wciągam' lub 'wsysam' i mi wpdalo do gardła. Myslalam ze sie udusze , lzy mi lecialy az xd

      To sie wydaje smieszne ale ryzykowne. Wiec uwazaj na 'wsysanie'. Bo tak robi niemal kazdy z tym aparatem.

      Usuń
    5. Nie wiem czemu sie moje odpowiedzi nie wyświetlają.. to napisze zaraz jeszcze raz ;)

      Usuń
    6. Z nieznanych mi przyczyn Twoje komentarze trafiły do spamu...

      Usuń
    7. Haha okej xD :)

      Usuń
    8. Dzięki boje się cotaz bardziej. A hyrax na pewno bede miała ale po nowym roku ;( jak o tym nie myśleć ?

      Usuń
    9. Ty się niczego nie bój, Ja na początku tak samo reagowałam ale zobaczysz ze bedzie ok! Ja ściągam hyrax'a 4 grudnia takze czas bardzo szybko leci. ;)
      Tobie życzę powodzenia i zebys sie nie bała bo nie ma czym naprawde ;)

      Usuń
    10. Ja sie osobiscie cieszylam,ze zakladam hassa :D pisalam o tym caly czas z Natalka :* (hahaha wiem,ze to przeczytasz,dlatego pisze XD) szybko mi minely 3miesiace,ale chce go juz zdjac. :( mam okropny smak w buzi i wbil mi sie akryl w podniebienie...na najblizszej wizycie u orto spytam sie kiedy zdejmuhemy,mam nadzieje,ze szyyybko!

      Usuń
    11. Dobrze wiedziałaś, że to przeczytam. Jestem na tym blogu codziennie ;* Haha, tak to jest z zakręconymi aparatkami :)
      Zgadzam sie z moją Kasiulką- też sie cieszyłam, że zakładam hyraxa, Ty masz hassa ale to prawie to samo, tyle że ja mam pierścinie ;)
      No a wszystkim przyszlym nosicielkom i nosicielom tego cuda życzę powodzenia i nie bójcie sie :)
      Pozdrawiam Cie Kasiu ;* gdyby nie ten blog to pewnie nigdy byśmy się nie poznały ;)

      Usuń
    12. Nie ma sie czego obawiac z hassem czy hyraxem.Nic coezkiego.No moze troszke gorzej z jedzeniem,ale ogolnie nie ma sie czego obawiac.
      Dobrzze jest to furum.Pozdrawiam rowniez Natalio :*

      Usuń
  9. Ja 9 stycznia będę miała zakładany Hyrax oraz aparacik na dolny łuk i troszkę się boję bólu ;/ ale czego nie robi się dla pięknego uśmiechu :P Miałam do wyboru termin przed świętami, ale moja ortodontka stwierdziła, że jeśli chcę jeść w święta to żebym się wstrzymała :) i tak też uczyniłam. U Ciebie zmiana w zgryzie jest ogromna :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczny jest ten niebieski ^^
    W piątek byłam załozyć aparat i bardzo chciałam mieć własnie takie gumeczki, a zalożyli mi metalowe, których w ogóle nie widać :/

    zapraszam www.ibelieveicanfly-ewa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Następna wizyta 10 grudnia ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Który aparat wybrać metalowy z ligaturami czy samoligaturujący

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Metalowy z ligaturami :D polecam :)

      Usuń
  13. Hej. Noszę aparat od 31 lipca, bardzo spodobał mi się twój blog. Będę wiedziec jak mniej więcej wygląda jaki kolor gumek na zębach i obserwować efekty :) Super naprawdę. Fajnie że już niedługo zdejmujesz, ja niedawno zaczęłam i jeszcze dłuuugo będę nosić (być może nawet 3 lata). Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej. Nie martw się, czas tak szybko leci, że hoho :D
      Mi też się wydawało długo gdy założyli mi aparat ale już mam go 9 miesięcy i uwierz mi nawet nie wiem kiedy to tak szybko minęło :D
      Moje leczenie też może potrwać dłuugo (nawet te 3 lata) ale myślę, że opłaca się i niczego nie żałuję :) A z kolorów gumek to bardzo polecam miętowe - są świetne i tęcza wygląda równie dobrze :D Ja wypróbuję czarny, podobno ładny :D no trzeba się przekonać :)
      Tobie życzę wytrwałości i powodzenia!
      POZDRAWIAM :D

      Usuń
  14. Kieeedy notka? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety moja wizyta została odwołana.

      Usuń
    2. Szkoda...
      A wiadomo na kiedy...?

      Usuń
    3. Mi tez odwolano wizyte.Najgorsze,ze musze czekac nie wiadomo ile,a odpafl mi zamek i musialam wyjac dodatkowy dtucik,taka przeplatanke.Ciekawe kiedy w koncu mnie przyjmie...

      Usuń
    4. Byłam w czwartek. Post pojawi się niedługo ;)

      Usuń
  15. Kocham tego bloga <3
    Naprawde widać zmiany w Twim uzębieniu :)
    Pomysł na gumki : czarno - czerwone na przemian . Nie wiem już ile razy Ci proponowałam te kolory a jeszcze ich u Ciebie nie widziałam ;)
    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ;) Bo boję się, że będzie wyglądało to trochę dziwnie...

      Usuń
  16. Też miałam taki aparat i co miesiąc różne kolory gumeczek, ale po kilku dniach niestety zmieniały one kolor na taki żółty, też tak u was było?

    OdpowiedzUsuń
  17. 28 year old Structural Engineer Cami Durrance, hailing from Vanier enjoys watching movies like "Swarm, The" and Flag Football. Took a trip to Boyana Church and drives a Mercedes-Benz W196. sprawdz tutaj

    OdpowiedzUsuń